Foreningens formål

Foreningens formål er gennem folkeoplysende virksomhed at arbejde for husflidens kvalitet, udvikling og fremgang.

Foreningen har ikke egne lokaler, men ansøger hvert år kommunen om lokaler til afholdelse af foreningens aktiviteter, derfor har foreningen valgt at have sløjdaktiviteterne ( Trædrejning, Ben og Horn, og andre sløjd aktiviteter ) på Skærbæk Distriktskole, og Håndarbejdesaktiviteterne ( Knipling, Orkis, Patchwork o.s.v ) på Tønder Overbygningsskole.

Vesteregnens Husflid udbyder kurser under folkeoplysningsloven, og har aktiviteter på de to skoler således: Skærbæk Distriktsskole hver onsdag og  på Tønder Overbygningsskole hver anden onsdag i ulige uger, begge steder i perioden efterår, vinter og foråret. Derudover afholder foreningen udstilling af husflidsaktiviteter på Kiersgaard i Højer, den første søndag i november hvert år. Foreningen deltager ligeledes i kraft af sit medlemskab af Husflid i Sønderjyllands, i udstillinger og drejetræf m.v.

Vesteregnens Husflid gør meget for at holde de gamle husflidsdyder ved lige, men vi laver også nyere ting for at få de unge gjort interesseret i husflidsarbejdet, der er åben for alle ideer og de kan gennemføres hvis der er interesserede nok til at starte en gruppe, eller de kan sættes sammen med en anden gruppe! Så er der nogle som vil lave splittasker, containersmykker, gummitasker eller de er mere til frihåndsknipling, filtning eller fremstilling af kort så er der også plads til dem.

Alle kan deltage i de kurser som Vesteregnens Husflid udbyder, der er ikke krav om medlemsskab, men alle skal betale et kursusgebyr for at deltage.Der opkræves ikke gebyr for at deltage i aktivitetsaftenerne, men her kræves medlemskab af  Vesteregnens Husflid.

Medlemskab af Vesteregnens Husflid koster: Kr. 100,- pr. år. pr. person.

Ønsker du medlemskab så kontakt formanden eller kasseren! klik ( Bestyrelsen )

eller send en mail til vesteregnenshusflid@gmail.com

Vesteregnens Husflid
Vestervang 21